У Житомирі провели аудит по залізничному вокзалу щодо визначення доступності для маломобільних груп населення

За участю заступника директора департаменту безпеки Міністерства інфраструктури України В'ячеслава Дідковського та заступника голови – керівника апарату облдержадміністрації Вячеслава Поліщука 12 листопада відбулося спільне виїзне засідання обласного та міського комітету доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури з питання проведення аудиту по вокзалу станції Житомир щодо визначення доступності їх будівель і споруд та надання послуг для маломобільних пасажирів.

«Сьогоднішній шлях аудиту доступності станції Житомир розпочнемо з самого початку - як людина з інвалідністю потрапляє на вокзал. У ході перевірки будемо заповнювати анкету, підготовлену Національною асамблеєю інвалідів України, в якій ми зможемо разом відзначати по пунктах важливі аспекти доступності для маломобільних груп населення залізничного вокзалу станції Житомир. Пройдемо цей шлях спільно», - наголосила на початку проведення аудиту голова обласної громадської організації людей з інвалідністю «Молодь. Жінка. Сім'я» Неля Ковалюк.

Провідником для учасників аудиту став член обласної громадської організації людей з інвалідністю «Молодь. Жінка. Сім'я», експерт з доступності Володимир Башинський. Шлях розпочався із зупинки громадського транспорту та парковки. Відповідного знаку та розмітки для парковки автомобілів, яким керує інвалід або пасажиром якого є людина з обмеженими можливостями, на станції Житомир немає. Бордюри не досить понижені, і подолати цю перешкоду самотужки на візку важко. Далі перевіряли доступність усієї інфраструктури вокзалу для маломобільних людей. Усі перешкоди, недоліки та те, що зроблено згідно з нормами і є зручним, коментував експерт, пояснював, що саме не так і як можна це виправити.

Для маломобільних груп населення, до яких відносяться не лише інваліди на візках, але й люди похилого віку з палицями, люди з поганим зором, на милицях, на таких соціальних об'єктах важливо все: покриття підлоги, маркування, контрастність стін та підлоги, ширина та кількість дверей, висота довідкового віконечка, позначки про розташування медпункту, туалету та ін. Адже усе це може як допомагати людям з обмеженими можливостями, так і робити ці заклади недоступними, а часом навіть небезпечними.

Неля Ковалюк подякувала начальнику вокзалу станції Житомир за доступну туалетну кімнату для маломобільних груп населення. Вона наголосила, що незважаючи на невеличкі недоліки, цим приміщенням люди з інвалідністю можуть скористатися. А це дуже важливо. Недоліки, які там є, в робочому процесі можна виправити та усунути. Із найбільших недоопрацювань на станції Неля Ковалюк відзначила відсутність навігації.

Наприкінці проведення аудиту з доступності вокзалу станції Житомир Володимир Башинський відмітив: «У більшості пунктів нашої анкети можна поставити плюси, адже ті недоліки, які ми виявили, не потрібно переробляти, їх потрібно доопрацювати. Ми готові допомагати та радити керівництву вокзалу, як зробити його доступнішим для маломобільних груп населення».

«Сьогодні були виявлені недоліки на вокзалі, і необхідно попрацювати, щоб їх усунути і досягти гарного результату. Фахівці порадять керівництву станції, як зробити це правильно та коректно», - зауважив заступник директора департаменту безпеки Міністерства інфраструктури України В'ячеслав Дідковський.
У свою чергу заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Вячеслав Поліщук наголосив, що питання усунення недоліків щодо доступності вокзалу станції Житомир буде взято під особистий контроль голови облдержадміністрації Сергія Машковського. «Сьогоднішній аудит показав, що великих проблем немає, але потрібно працювати над приведенням інфраструктури до норм, аби для маломобільних людей все було зручно і комфортно», - зауважив Вячеслав Поліщук.

Начальник вокзалу станції Житомир Олег Журба наголосив, що працюватиме над усуненням недоліків, скориставшись отриманими порадами. А також розповів, що на вокзалі є практика допомагати людям з інвалідністю з будь-яких питань. Так на поміч завжди приходить черговий по вокзалу.

В.о. директора департаменту промисловості, розвитку інфраструктури та туризму облдержадміністрації Роман Крисюк спробував подолати шлях від перону до потягу на третій колії на інвалідному візку, аби переконатися в доступності. Посадовець відмітив, що це не зовсім просто, хоча на перший погляд перешкод немає, крім того, що перони набагато нижчі за потяги. Та все ж ще є над чим працювати. Удосконалення інфраструктури – це одне із пріоритетних завдань департаменту.

Житомирська ОДА

Дополнительная информация